Thursday, July 29, 2010

Posted by :: aku adalah aku :: at 9:03 AM 0 comments

Aishh. ndak taw maw ckap apa skng..mcm2 sbnarnya ada dkpala nie..
pning fkir suma bnda.fkir psal. prtkal, esaimen, chentaku, dunia.aduh, mcm2 lg lah...
nah.ndak lma gla gra2 bfkir....hahaha..
hmm,ntah lha..mud utk esaimen mcm ndada jak nie..pdhal krja yg menunggu btmbun2 suda. ndak pa.pelan2 jak. bley bha 2..mmg sem2 last nie dri mkin malas..
aku yg sangat M.A.L.A.S..
kembalikan mudku. i need u now!!!
Posted by :: aku adalah aku :: at 8:58 AM 0 comments
Oh, ini aku suka. SANGAT SUKA !


Judulnya,

DI SAAT.
..


Disaat kamu ingin melepaskan seseorang
ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya

Disaat kamu mulai tidak mencintainya
ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya

Disaat kamu mulai bosan dengannya
ingatlah selalu saat terindah bersamanya

Disaat kamu ingin menduakannya
bayangkan jika dia selalu setia

Saat kamu ingin membohonginya
ingatlah disaat dia jujur padamu

Maka kamu akan merasakan arti dia untukmu
Jangan sampai disaat dia sudah tidak disisimu,
Kamu baru menyadari semua arti dirinya untukmu

Yang indah hanya sementara
Yang abadi adalah kenangan
Yang ikhlas hanya dari hati
Yang tulus hanya dari sanubari

Tidak mudah mencari yang hilang
Tidak mudah mengejar impian

Namun yg lebih susah mempertahankan yg ada
Karena walaupun tergenggam bisa terlepas juga
Ingatlah pada pepatah, "Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini"

Belajar menerima apa adanya dan berpikir positif
Hidup bagaikan mimpi, seindah apapun,
begitu bangun semuanya sirna tak berbekas
Rumah mewah bagai istana, harta benda yang tak terhitung, kedudukan, dan jabatan yg luar biasa, namun..

Ketika nafas terakhir tiba, sebatang jarum pun tak bisa dibawa pergi
Sehelai benang pun tak bisa dimiliki
Apalagi yang mau diperebutkan
Apalagi yang mau disombongkan

Maka jalanilah hidup ini dengan keinsafan nurani
Jangan terlalu perhitungan
Jangan hanya mau menang sendiri
Jangan suka sakiti sesama apalagi terhadap mereka yang berjasa bagi kita
Belajarlah tiada hari tanpa kasih
Selalu berlapang dada dan mengalah
Hidup ceria, bebas leluasa

Tak ada yang tak bisa di ikhlaskan
Tak ada sakit hati yang tak bisa dimaafkan
Tak ada dendam yang tak bisa terhapus.

oh. kepimpinan....

Posted by :: aku adalah aku :: at 7:06 AM 0 comments
slah 1 rujukan..

KEPIMPINAN & LEADERSHIP...
1 bnda yg sma...
hmm,,g2 lha keyword utk tesis...
hope we will do ur very besh...
mcm drasa suda kssahannya...
ya Allah, Engkau permudahkanlah segala-galanya..
hope suma baek2 jak...

Friday, July 23, 2010

S.A.K.I.T

Posted by :: aku adalah aku :: at 8:45 AM 0 comments


Aku sgat SAKIT tika dan saat ini...
Aku maw pulang....
Aku rndukan arwah bapa, mak n adek2 ku...
Cepatlah masa ini b'lalu...
Biar sakit nie ndak lagi dirasa....
Aku benci prsaan nie...
Aku ketawa slalu..
Tp hakikatnya Allah saja yg taw prsaanku...

Thursday, July 22, 2010

Mampu ka aku bertahan??

Posted by :: aku adalah aku :: at 7:55 PM 0 comments
Tggl brpa ari lg dr arinie gnap 1 taun kmi kapel (29/7)..adush, baru 1 taun tp ndak taw brapa ratus kali suda bgduh. mampu ka aku brthan dgn keadaan bgni slalu?? sesungguhnya aku suda tdak kuat lg utk trus mnges n mnges ...adaka dia memikirkn prsaan ku tika n saat nie? heran juga bha, gara2 msalah kcik trus dbsar2kn..siap d kasi mati lg e2 enpon..ndak ku mnahan klaw slalu bgne..ndak lama juga aku gylak klaw ari2 bgduh..sbar jak lha..egonya tlmpaw tggi smpai last2 aku gak yg mglah..ndak pa lha, lbih baek mglah drpd keadaan mkin m'bruk..huhuhu...


Cuaca yg mndung smndung ati ku ari nie d ari Jumaat yg sgat indah...huhuhu, aku tkot dgn ppsahan klaw slalu bgne...suda lah aku nie ndak pybar,,adushh...hope aku sntsa dbrikan kkuatan utk mghadapi hdup nie...huhuhu,,mayB slapku gak yg slalu cr msalah..ada jak bnda brmain d fkiran ku nie...aishhh,,ndak taw lha..mkin dfkir bkin sket ati n kpala jak...tp ttap gak dfkir walau mcmanapon..aku hrap akn trus bthan dgn keadaan nie..klaw ada jdoh ndak kmana gak 2...srahkan pada takdir...ya ALLAH, klaw dia tcipta utkku dkatkan lah atiku dgan atinya tp klaw dia bukan tcipta utkku, maka jauhkan lah aku dr ksdihan dan kkcawaan...


Tercipta Untukku

Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu.....

Tuesday, July 20, 2010

kisah sulung vs sulung

Posted by :: aku adalah aku :: at 11:29 PM 0 comments

Jom Baca !!

Orang tua dulu percaya, urutan kelahiran boleh mempengaruhi perilaku seseorang dalam menjalin hubungan kasih sayang. Maka itulah ada yang amat yakin, anak sulung sebaik-baiknya tidak sesuai berkahwin dengan pasangan juga anak sulung. Alasan diberi, kedua-duanya mempunyai sifat dasar yang sama, setidak-tidaknya sifat manja dan keras kepala.

Begitu jugalah jika anak bongsu, elakkan mencari pasangan yang sama-sama bongsu dalam keluarga kerana kedua-duanya sukar mengawal situasi. Selain itu, jika anak bongsu bertemu anak tunggal, hubungan itu turut dikatakan, bakal bergejolak kerana kedua-duanya sama-sama memerlukan perhatian.

Bagaimanapun, sulung bertemu tunggal ada keserasian, tetapi anak sulung tidak boleh terlalu tegas. Kecenderungan anak tunggal yang manja bererti harus ada pengorbanan dan mesti fahami keadaan itu.

Pasangan sama kedudukan anak tengah pula dikatakan, sangat padan. Pasangan ini dapat pergi ke mana pun dan memutuskan apa saja yang mereka sukai. Apabila yang satu cenderung seperti anak sulung, pasangannya pula seperti anak bongsu. Dengan begitu, mereka berdua dapat saling melengkapi.

Benar atau salah pandangan mahupun saranan orang tua dulu itu, tidaklah diketahui kebenarannya, tetapi ramai mengakui, persoalan ini sehingga kini masih menjadi bahan bicara. Namun, jika dihalusi ada kebenaran kerana lazimnya, untuk mengetahui karakter seseorang antara cara yang dapat dilihat adalah melalui urutan kelahiran, selain berdasarkan tarikh lahir.

Bagaimanapun, jika sudah ditakdirkan bertemu jodoh mampukah perasaan cinta dan kasih sayang itu diketepikan?

Kepercayaan sekadar satu panduan

Ahli psikologi Barat, Dr. Kevin Leman membuat huraian mengenai hubungan pasangan mengikut urutan dalam keluarga.

Terpulanglah kepada anda sama ada mahu percaya atau tidak:

Sulung dengan sulung

Berpeluang besar untuk sering bertegang urat. Masing-masing sentiasa suka berkeras ataupun dalam menentukan siapa pemberi dan penerima perintah. Jika hubungan cinta terjalin, ia memerlukan jiwa besar dan kesabaran dalam menjalani hubungan seperti ini.

Sulung – Tengah

Sudut negatif dari hubungan ini adalah kemungkinan berubahnya sikap si anak tengah untuk menyenangkan si sulung. Anak tengah adalah pasangan yang serasi untuk siapa saja. Meskipun begitu, ia sering kali menganggap si sulung sebagai yang suka menggertak dan menakutkan.

Jika anak tengah berpasangan dengan anak sulung, maka sering kali ia harus merelakan keinginan dan impiannya demi pasangannya. Namun, jika si tengah cenderung bersikap seperti anak bongsu, mereka dapat menjadi pasangan yang cukup serasi.

Sulung – Bongsu

Kombinasi paling serasi. Si sulung dapat mengajarkan pasangannya, untuk bertindak lebih teratur dan dewasa, terutama saat menghadapi masalah serius. Sementara, si bongsu dapat seimbangkan sikap serius si sulung dengan mengajaknya bersantai atau sekadar duduk sambil berkhayal mengenai masa depan.

Tengah – Tengah

Pasangan ini dapat pergi ke manapun dan memutuskan apapun yang mereka sukai. Mereka dapat menjadi sangat serasi, apabila yang satu cenderung seperti anak sulung dan pasangannya seperti anak bongsu. Dengan begitu, mereka berdua dapat saling melengkapi.

Namun, anak tengah biasanya suka menyimpan rahsia. Hal ini tentu dapat menjadi halangan serius dalam berkomunikasi. Bagaimanapun, masalah akan mudah dan cepat selesai kerana mereka pandai berkompromi dan menjunjung tinggi perdamaian.

Tengah – Bongsu

Hubungan ini akan berjalan lancar, bila si anak tengah cenderung bersikap seperti anak sulung. Jika anak tengah menunjukkan ciri sejati, maka ia akan terbawa-bawa gaya si bongsu yang lebih santai dan suka mengikut kehendak diri sendiri. Ini berlaku, terutama apabila anak tengah ini adalah pihak perempuan.

Bongsu – Bongsu

Berhati-hatilah! Bersama pasangan yang seirama memang menyenangkan. Namun bila tidak melihat kenyataan, kamu akan sulit untuk mengawal situasi.

p/s : Semua e2 ketentuanNya...redha andai e2 takdirNya..

:: saya mahu KURUS !! ::

Posted by :: aku adalah aku :: at 10:05 PM 0 comments

Anda mempunyai dilemma DIET yang masih belum diselesaikan? Ikuti 100 tip di bawah:

Apakah yang boleh dilakukan jika saya boleh menerima 1 perubahan diet sahaja?

1. Tambahkan hanya 1 sajian buah atau sayuran sehari. Sesuaikan dahulu penerimaan tubuh, kemudian tambahkan lagi sehingga mencapai 8 hingga 10 sajian sehari.

2. Ambil sekurang-kurangnya 2 sajian buah atau sayuran setiap kali waktu makan.

3. Tanamkan tekad. Anda tidak mahu ‘membesarkan’ saiz makanan.

4. Jadikan waktu makan 1 tujuan utk menyihatkan badan.

5. Mula amalkan sarapan pagi yang lengkap.

6. Pastikan pinggan anda diisi dgn separuh sajian sayuran dan/atau buah-buahan setiap kali waktu makan tengahari dan malam.

Adakah sebarang tip mudah untuk mengurangkan kalori?

7. ketika makan di luar, makan hanya setengah dan setengah lagi bungkus bawa balik.

8. Pesan 1 saja pemanis mulut utk dikongsi bersama.

9. Gunakan pinggan salad.

10. Letakkan makanan di atas pinggan. Jangan makan terus dari balang.

11. Isikan pinggan dgn sayuran dahulu. Kemudian barulah letakkan daging dan nasi.

12. Sekiranya anda minum 8 auns susu rendah lemak sehari, berat badan anda boleh berkurang kira2 2.5 kg setahun.

13. Jus buah-buahan juga tinggi kalori. Bataskan kepada 8 auns sehari.

14. Dapatkan kalori drpd makanan bukannya minuman.

15. Simpan jurnal makanan.

16. “Makan semasa lapar, berhenti sebelum kenyang”

17. Gunakan sos biji sawi (mustard) berbanding mayonis.

18. Lebihkan sup. Sup jernih lebih rendah kalori.

19. Kurangkan atau elakkan terus minuman berkalori seperti soda atau teh manis.

20. Bawa bekal makanan sendiri.

21. Duduk tertib semasa makan.

22. Campurkan jus dengan air.

23. Banyakkan makan sayur-sayuran semasa makan tengahari.

24. Makan masakan sendiri di rumah.

25. Hadkan pengambilan alkohol. <—non muslim

Bagaimana caranya untuk menikmati sayur-sayuran?

26. Ambil jus tomato semasa minum petang.

27. jadikan hidangan sayuran lebih menarik dan sedap.

28. Campurkan 3 jenis kekacang di dalam salad.

29. Anda perlu ingat bahawa sup sayur itu sebenarnya adalah sayur.

30. keledek juga adalah sayur.

31. Campurkan bayam ke dalam sandwich, sup, pasta dan salad.

32. Jangan lokek untuk membeli sayur yang telah sedia untuk dimakan.

33. Anda benar2 bencikan sayur?Lebihkan buah-buahan.

34. Simpan 7 jenis sayuran yg anda paling suka. Campur, hangatkan dan tambahkan sos kegemaran anda. Mudah kan!

Apakah jampi untuk kekal dgn diet yg diamalkan?

35. “Sajian terbaik makanan tinggi kalori yang jumlahnya sedikit. Sajian terbaik sayur-sayuran yang jumlahnya banyak”.

36. “Nafsu makanku hanya sementara apabila tumpuanku pada perkara yg lain”.

37. “Saya mahu nikmati hidup lebih lama”.

38. “Saya sedang bekerja keras sekarang ini”.

39. “Adalah lebih menyakitkan menjadi gemuk berbanding berhenti makan sekarang”.

Saya ambil makanan berkhasiat tetapi masih gemuk. Apakah silap saya?

40. Elak waktu makan.(Jangan elak waktu makan)

41. Tidak menganggap diri gemuk. (Diri sendri x kisah susah la beb)

42. Makan terlalu banyak. Bukanlah apa yg anda makan tetapi berapa banyak yg anda makan. (Kalau berkhasiat tapi makan banyak2 camne nak kurus beb)

43. Makan terlalu banyak biskut sebagai snek.

44. Tidak memperdulikan ’saiz sajian’ di panel fakta nutrisi.

45. Mengunyah 1 mangkuk penuh kacang sebagai snek.

46. Mengaggap ‘energy bar’ dan ‘fruit smoothie’ rendah kalori. (Tinggi kalori ni kalau makan byk2)

Apakah yang boleh saya makan sekiranya saya malas memasak?

47. ‘Smoothie’ yang dibuat drpd susu rendah lemak, buah-buahan beku dan germa gandum.

48. Burger segera paling kecil(dgn sos biji sawi dan sos tomato, bukannya mayonis) dan tanpa minuman berkalori.

49. Sandwich mentega kacang di atas roti gandum penuh bersama satu gelas susu rendah lemak dan sebiji epal.

50. Kepingan ayam dan brokoli beku (hangatkan di dalam ketuhar gelombang mikro) bersama keju parmesan.

51. Salad ayam bersama segelas susu rendah lemak.

52. Telur hancur (masak di atas kuali tidak melekat)

53. Sayur beku dihangatkan di dalam ketuhar gelombang mikro, tambahkan keju parmesan dan 2 sudu besar hirisan kacang.

54. Salad tuna, tomato ceri, hirisan keju rendah lemak dan sos itali rendah kalori.

55. Roti gandum penuh bersama hirisan salami, keju rendah lemak, tomato, sos biji sawi bersama lobak putih.

56. Panaskan 1 tin sup.

57. Bijirin, buah dan susu tanpa lemak.

58. Sandwich sayuran.

59. Hirisan buah-buahan bersama yogurt rendah lemak.

Apakah nasihat terbaik utk elak berat badan naik ketika bercuti?

60. Elakkan kata2 “saya sedang bercuti”

61. Makan sedikit sebelum jamuan bermula.

62. Di dalam restoran, jangan duduk dekat dgn makanan.

63. Nikmati makanan tinggi kalori di akhir sekali.

64. Sepanjang percutian, pakai baju yg agak ketat utk mengelakkan ruang pembesaran badan.

65. Jangan kasihan pada makanan.

66. Berjalan2 di sekitar pusat membeli belah sebelum mula membeli.

67. Jadikan senaman 1 keutamaan yg tidak boleh dikompromi.

68. Menari. Inilah aktiviti pembakar lemak yg paling mudah dilakukan.

Saya suka makanan manis, bagaimana hendak mengelakkannya?

69. Sekali sekala, ambil salad kosong utk makan tengahari dan makan malam untuk menikmati pemanis mulut sepenuhnya.

70. Tetapkan hati (memang sukar tetapi berbaloi)

71. Pilihlah aiskrim rendah lemak bersama buah-buahan.

72. Elakkan pemanis mulut selama 2 minggu.

73. Makan lebih banyak buah-buahan (manis juga kan)

74. Nikmati pemanis mulut tetapi hadkan pengambilannya kepada 150 kalori sehari.

75. Cuba pemanis mulut yg kurang manis ini. Koko panas tanpa gula, buah anggur beku, gula2 getah tanpa gula dan aiskrim rendah lemak.

Bagaimana untuk elakkan mengunyah di tengah malam?

76. Ambil sarapan, makan tengahari dan makan malam.

77. Makan di atas meja makan dengan tertib.

78. Nikmati teh perasa raspberi sejuk tanpa gula.

79. Penuhi waktu mlam dgn aktiviti berfaedah selain makan.

80. Sekiranya anda makan malam kerana emosi, jauhi balang makanan.

81. Letakkan papan tanda ini di dapur atau peti sejuk “Tutup selepas makan malam”

82. Berus gigi selepas makan.

83. Jangan makan sambil membaca atau menonton tv.

84. Makan malam bukanlah penyebab berat badan naik tetapi berapa banyak jumlah kalori yg masuk pada waktu itu.

Apakah faedah lain yang boleh didapati drpd berdiet?

85. Bebas lemak bukanlah selalunya yg terbaik tetapi ia membantu mengurangkan kalori yg diambil.

86. Mengelak sarapan boleh membuatkan anda mengidam makanan lain. Jadi jangan tinggalkan sarapan.

87. Sekiranya anda terasa lapar pada waktu petang, nikmati segenggam kacang.

88. Belum kenyang? Nikmati secawan yogurt rendah lemak. Perut lapar menyebabkan glukos menurun. Mengambil sedikit makanan berkhasiat merangsang otak dan tubuh anda.

89. Membuat sedikit perubahan pada tabiat makan dan jenis makanan boleh mengurangkan berat badan dgn lebih cepat.

90. Sayuran dan buah-buahan beku adalah lebih baik kerana selalunya ia dibekukan sebaik sahaja dituai, ia menyimpan segala zat nutrien di dalamnya.

91. Bimbang tentang kandungan lemak trans di dalam mentega kacang? Kebanyakan mentega kacang mengandungi kurang drpd 0.5gm lemak trans.

Apakah tip senaman yang boleh membantu?

92. Sebarang jenis senaman membantu menyekat selera makan.

93. Apabila anda bersenam, minum air sekerap mungkin.

94. Pasangkan muzik semasa berjalan atau berjoging, ia akan melekakan anda supaya berjalan atau berjoging lebih jauh.

95. Lakukan yoga. Ia membakar antara 250-350 kalori selama 1 jam.

96. Dehidrasi melambatkan kadar metaboliesme sebanyak 3%.Namun, kuncinya bukanlah berapa banyak anda minum tetapi berapa kerap anda minum.

Bagaimana mengendalikan makan kerana emosi?97. Dapatkan khidmat nasihat pakar diet atau pemakanan.

98. Carilah teman untuk berbual.

99. Sertai kumpulan sokongan yg boleh membantu anda mengurangkan berat badan.

100. Melayari internet juga boleh membantu. Layari laman web yg menawarkan program diet. Anda juga boleh bersoal jawab dgn pakar atau kaunselor melaui emel.

~~ Saya mau diet, tapi keadaan perut yg ndak m'izinkan..saya ada gastrik..huarghhh~~

p/s budak baik tetap setia walau saya gegem..hehehe..

Monday, July 19, 2010

oh. DSLR . i'm craving!!!

Posted by :: aku adalah aku :: at 11:55 PM 0 comments







Oh ! DSLR... bila aku dapat memiliki mu..msti trasa dri hbat bila take pic gna DSLR,, diriku sgat teruja d saat ini,,huargghh...jeles bila tgok org2 ada DSLR... hope bila suda dpat kerja,, aku akan memiliki mu oh DSLR..I'm craving wif u DSLR Nikon.!!!

: : aku pasti boleh ::

cuti-cuti SABAH

Posted by :: aku adalah aku :: at 1:16 AM 0 comments

wif big boss...
Dia pengganti arwah bapaQ

mish dis moment wif my budak baik.....
wif my besh buddy

b4 mulakan pengembaraan

Smster break utk 2 month sgat memenatkan..mcm besa aku jd suri rumah lg,lg dan lg...penat mengurus rumahtangga..hahaha..tp cuti nie pnya beribu kekurangan tnpa suara arwah bapaku...sebak rasa ati bla plng ke rumah..D stiap sdut slalu terbayang BELIAU.. sbarkn lah hati2 kmi sekuarga ya ALLAH..smga kmi terus redha dgan kehendakmu nie..huhuhu..okay,,x maw sdey2 lg,,tabah lah wahai hati...hdup perlu dteruskan.... Rutin harian cuti2 ku = kemas uma, urus adek2, masak, jaga kdai..adush,,bnyak lg..tp mmng pnat..yg herannya ndak pndai juga kurus2 nie..haha.... sblom blek ke upsi tchenta,,smpat gak lha aku mrsa p RDC..blek2 maw pg tp ndak pndai jd2..last2 tpegi gak..nseb free tyme 2..suda lah mbwa anggta yg rmai nie....hehehe...

~ Sekian,,trimas = P ~~

Sunday, July 18, 2010

pyorr tyme!! makan,,makan dan terus makan...

Posted by :: aku adalah aku :: at 10:34 AM 0 comments



Tetiba mud utk mkn chicken chop ari nie..pa lg trus kmi plan utk ke pyorr malam nie koz org ckap chcken chop sna sdap...kmi grak after slat mgrib,,kol prebet sapu utk ke pyorr...setibanya d sna kmi pon order menu msing2..punya maen lama memikir..sampai bingunk nie waiter dkerjakan..hahaha..tp pdli apa,,hak custmer bha...aku pon order nasi goreng udang n jus nenas...last2 hampeh jak makanan aku..huhu...mula2 suma smgat maw mkn chicken chop,,tp last2 anik jak yg order...mlm 2 ndak tertinggal nie sesi mposing kn dri msing2..especially Ima poyo lg sengal,,pling over d c2 yaa...hehehe..penat nie aku bgduh ngan dia.. siap dglar lg kmi 2 nie pelawak 7A..Kompius nie,,ada gaya plwak ka kmi??hehehe..hbis mkn n tgkap pic yg bnyak,,terus blek ke kondo tchenta kmi..hehee...misi seterusnya utk ambik pic,, dalam kampus UPSI t'chenta...mmng penat berabis ambik nie ambik pic ngan gaya yg poyo..pling ndak tahan tgok posing msing2,,pa lg c ima..memang terbukti sngat poyo..hahaha..by da way,,mmng sgat besh...blek uma trus m'edit pic msing2 ngan jayanya..sekian,,trimas =p



Saturday, July 17, 2010

Aktiviti awal semester

Posted by :: aku adalah aku :: at 8:44 PM 0 comments




Aktiviti awal d sem 7 nie brmula dgan baek..pa lg aktviti awl sem klaw bkan p KL utk mghbiskn duit..hahaha..shuping2 smpai gylak..awl2 lg aku uda trun kL 2x..1st ngan chentaku,,temankan dia bli fon baru...comeynya fonnya,,dia suh aku gna dlu tp ndak maw lha..dia blum lg jd mlikku..hahaha.. kali ke 2 aku trun ngan bdak2 sengal 7A ( mas, ima n anik),, lg rancak bshuping brsama mreka..tp ndak bnyak d rmbat..cket jak,,kewangan ndak m'izinkan..aku pulang ke TM bsma sepasang kasut yg comey dan kaen baju raya kaler cokelat. ( maw maching ngan c budak baek)..hope cokelat kaler yg seswai...

p/s Tgok lha pic2 kmi yg cket sengal..hehehe..

S.E.M.E.S.T.E.R 7

Posted by :: aku adalah aku :: at 8:20 PM 0 comments
Masa bg2 pntas berlalu,,wah ndak d sdar suda sem 7 uda aku kn...sukanya,,terasa mcm mkin hebat jak d upsi nie..hahaha.....yg gmbiranya x lama lg hbis,,bley suda keja n kwen..bha,,kwen jak d ingat..hahaha...hope sem nie aku kn lbey smngat dr sem lpas...huhuhu... kehilangan bapa yg d cintai membuat aku xda smgat maw truskn idup...tp ngan smngat yg baru hdup perlu dtruskan n dprjuangkan demi adek2 n mama' ku yg tsyng..... pagi ahad nie ( 18 Julai) wat aku semangt utk mcoret lagi d blog ku nie..maw aktif bblog suda mcm c anik..smgat g2....pa2 pon,,i'll try my besh n ikot krjenan beta..hahaha...
 

:: .aya. aya. aya. :: Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal